17.10.2017

BAKÜ'DE SON GÜN 6.GÜN

FİNNEGAN BAR

Hüzündür Veda;
 Güzel bir sabah Türkiye'den yola çıktığımız Bakü / Azerbaycan tatilimiz'in son yazılarıdır bunlar. İçimiz   biraz buruk olarak rüzgarlar şehrini, geceleri ışıl ışıl parlayan Bakü'yü  kalbimizi ve en derin özlemlerimizi  bırakarak ayrıldığımızı  söylemek isterim.

Bakü'ye gelmek isteyenler için,  bizden  küçük bir tavsiye, önce Bakü- Tiflis, Gence, Şeki, Quba, Gebele, Lahic turu yaparak buraya gelmeleridir.   Bu şekilde tatilinizin daha renkli, daha etnik, daha tarihsel ve sanatsal gezi  olmasını  sağlamış olursunuz.
 Bakü zaten küçük bir şehir, bir araç kiralayarak istediğiniz her yeri bir anda görme şansınız var. Ama çevre illerini özellikle  günü birlik yapılan turlara da katılın derim.
 Bu turlar daha eğlenceli ve keyifli geçiyor, böylelikle Azeri halkını da yakından tanıma ve kaynaşma şansınız olur.
 Sabah  son günümüzün şerefine  The House cafe'de kahvaltı yapmaya gittik hep beraber, hemde ne kahvaltı mekana bayıldık  organik peynirlere bayıldık, nefis kahvaltının ahengine kendimizi bıraktık burada merak edenler için linkini buraya bırakıyorum.
 House'de yaptığımız nefis kahvaltı sonrasında ,  Bakü Zabitler parkı bakınız içindeki buz parkına  gittik, çocukluğumdan beri merak ettiğim buzda kayma işinde her ne kadar başarılı olamasak ta fazlasıyla eğlenmemiz ve bu işten keyif almamız bile bize yettide arttı bile.
Buzda  güzel müzikler eşliğinde kayanları izlemek çok güzeldi, giydiğimiz ayakkabılarla ayakta durmaya çalışmak, düşmemek için çırpınmak, bol kahkaha ve gözyaşları arasında bir günümüzü burada geçirdik.
 Hazır burdayız dedik ve hemen atladık kiraladığımız bisikletlerle sahile indik, hava mis gibi, sahil tertemiz bol güneş daha ne isteyelim , sizlerin de buralara yolu düşerse; mutlaka sahilde bisiklet kiralayıp sahil boyunca binin derim,  bisiklet yolları çok geniş, bisiklete binmek insana kendini iyi hissettiriyor,  biraz rahatlayın, ferahlayın, tatilin keyfini çıkarın derim güzeller şehri Baküde.

Artık son saatlerimiz son gecemiz diyerek, kısıtlı zamana bir çok şeyi sığdırmaya çalışarak, tatilimizin  tadını sonuna kadar çıkarabilmek için,  English tarz ve İndia rock müzik keyfi yapmak için adını daha öncede duyduğumuz , Finish Finnegans Pub'a gittik. https://www.restorantz.com/en/baku/finnegan-s-irish-pub-nizami burada Çalan müzikler ve gece öyle güzeldi ki anlatamam, sanki canlı konserde hissettim kendimi, nasıl eğlenmişim, nasıl keyifli bir gece geçirmişim anlatamam, müzik güzel, bakınız ortam güzel,olduğumuz yerde dans edip durduk.  işte burada şahane Tabi bu bizi kesmez deyip eğlenceye devam etmek için buraya da gittik.
 Yeniden gitsek,  yine eğlenmek için  kaçar gelirim bur alara.
 İnsan bazen başıboş olmak istiyor, hayata akmak, iplerini koparmak, kendinden geçmek istiyor.
 Rahatlamanın ve stres atmanın bir farklı yönü de bu olsa gerek, dans etmek yani, vücudunuzda biriken tüm elektriği,tüm  stresi alıyor dans etmek.
Hayat çok garip dostlar, her şey bizim için, insanlık için;  eğlenmekte, sessizlikte, yanlızlıkta.
Bazen susmanız, bazen yanlız olmanız,  bazen uzaklara kaçmanız,  bazen de ruhunuzla bedeninizi çok fazla dinlemeniz gerekiyor.
Her şey insanoğluna fazlasıyla sunulmuş,  yaşamda evrilerek, törpülenerek, sevilerek yol almamız için.
 Bazen de nefret edip, şeffaflaşıp bulanıklaşan dünyalarımızı  daha net  görebilmemiz için.
Artık eve dönüş vaktidir dostlar ayrılık vakti; çünkü evimizi çok özledik, Azerbaycan Bakü havalanından herkese hoşça kalın diyoruz, yeni gezilerde görüşmek üzere diyoruz.
İnşallah yeni rotamız yeni tatilimiz   Kıbrıs olsun diyelim.   Evren'e  bol bol gezi mesajları gönderelim.
 Yeni yazımda evren, çekim yasası, enerji ve egoyla ilgili okumuş olduğum  kitap'tan sırlar vereceğim. Secret yani:)))Sevgiler..

Hepinizi çok öpüyorum, ailenizle güzel tatiller diliyorum  Bakü'den

The House Cafe

William Shekespeare

Bakü Zabitler Parkı

Bakü'nün taze pazarları, taze meyve ve sebzeleriyle, 2. el antika eşyaları ,ve  bol bol nar ve meyveleri , taze tavuk üretim kesimhaneleriyle  90'lardaki dükkan'ları hatırlattı bana, tabi her yer böyle değil, hem lüksü , zenginliği hemde yöresel  halktan şeyler bulabileceğiniz herşey mevcut burada. bakınız

Taze Pazar antikacılar

Resim yazısı ekle

Bakü zabitler park buz parkı

Durmuşko, kardeşimin eşi ayrıca Bakü'de Çölcü TV ve Çölcü grubunda ok eğitimcisi, ve işini çok iyi yapan biri.
 sevgiler selamlar buradan Durmuşko'ya:))

Azerbaycan'da gezilecek yerler

Bakü'de havuz keyfi yapmak isteyenlere