15.08.2017

# boloksijen # cesurvegüzel

Polonezköy Cumhuriyeti:)

Selam Dostlar harika bir yerdeyiz şu an; enfes bir güzelliğe, yemyeşil ağaçlara  ve doğanın harika büyüsüne  ev sahipliği yapan Polonezköy Polina Konaklama Merkezin'de:))

Keyif alarak, dağ bayır, yol orman demeden, sanki burayı ilk defa görüyormuşçasına heyecanla kahvaltıya geliyoruz Polina'nın yerine. bakınız
  En çok da güzel bir kahvaltısının olması bizi kendine çekiyor buranın.
 Ev yapımı  reçellerini, kahvaltı çeşitlerini tadmaktan kendimizi alamıyoruz  ve  bahçesinde ki  hamaklar da   bir o yana bir bu yana sallanıp, kuş sesleriyle kendimizden geçiyoruz.

Kahvaltı sonrasında, biraz spor, biraz temiz hava almak için tesisin az ilerisinde ki   yürüyüş parkurunda adımlarımızı saymaya başlıyoruz.

Bol oksijeni içinize çekip yaşadığımız  anın tadını çıkartmak her  şeye değer diye düşünüyoruz.
Var olduğunuza şükrederek, yaşamın tam ortasında  yer aldığınıza minnet duyarak.

Yürüyüşü biraz daha uzattığımızda aşağıda düz bir alanda, dinlenme yerleri, oturma alanları, ve minik bir gölün bizi  beklediğini görüyoruz.

Ağaçlara, gökyüzüne, uçan kuşlara, yerlere dökülen yapraklara aşık olmamız an meselesi.

Bu yolda bisikletle de gidilebilir fakat; dönüş yolu çok yokuş yukarı olduğu için çıkmamız  zor olabilir.

Ada merkeze'e tekrar geldiğimizde içerisinde çocuklar için hayvanat bahçesi ve bir de açık havuzun bulunduğu parkı da ziyaret ediyoruz; işte burada, havuzun linkini  buraya bırakıyorum işte burada inceleyebilirsiniz.

Kahvaltı ve yürüyüş sonrasında, çocuklar için eğlenceye dönüşecek ve hayvanlarla sıkı bir dostluk kuracağımız bu yer bizde güzel anılar bırakıyor.
Sizlerde buraya gelmeyi düşünürseniz;
Gün boyu tesisin sunduğu bir kaç alternatif eğlence aktivitelerinden faydalanmanız olası.
  Mis gibi hava hazır gelmişken şöyle iki üç günümü burda geçireyim diyorsanız da, köy içinde birbirinden farklı güzel butik otel'lerde de mevcut.
 Ertesi sabahta nefis bir kahvaltı ile güne başlangıç yapıp,  ev müzelerini gezdikten sonra, işte burada  ayrıca bisikletle de minik kasabayı dolaşabilirsiniz.
Eve dönüş yolunda mutlaka bizim gibi, ara yollara dalıp,   börtü böceğin seslerini takip edin,  doğa ana sizleri  çok  güzel,özel ve  gizemli yerlere, keşfedilmemiş yerlere çağırıyor olabilir siz yeter ki kulak verin.
 İçinizdeki gezgin ruhu, meraklı yönü, bizim gibi  tezcanlılığınızı ortaya koyun yeter.

Eve dönüş yolu üzerinde herkesin sağ tarafta gördüğü büyük malikanede  şimdilerde Güzel ve Çirkin filminin  çekildiği yerde  kalma şansımız olmuştu.
Sağ olsun bir dostumuz vesilesiyle bizleri  orada çok güzel ağırlamışlardı.

Merak edenler için, o zaman bir gazete firmasının sahibi tüm hikayeye buradan ulaşabilirsiniz

merak edenler için,   film hakkında etraflıca bilgi sahibi olabilirsiniz.

Malikane de kaldığımız ertesi  sabah,   envai çeşit kahvaltı sofrasını  ömrümce unutamayacağım. O el yapımı reçeller, soslar, tazecik çıtır çıtır bahçeden sebzeler hep side birbirinden nefisti.

Evin mutfağı, salonu ve diğer odaları,kileri,  gotik, modern tarzda döşenmişti, ilk girdiğiniz anda kilise'de yaşıyormuşsunuz  hissi veren ürpertici, aynı zamana da zevkli bir dekorasyonla harmanlanmış havaya sahip olan bu yerde , bir kaç tane daha ev, misafir evleri, avcı odası, müştemilat odaları gibi yerler vardı.
 Benim en çok hoşuma giden ise, kendine ait bir gölünün olması ve bu göl etrafında yaşayan hayvanların ve ağaçların yaratmış olduğu  ambiansdı.
Hala  Polonezköy'den   geçtiğimizde, geçirdiğimiz o güzel günü  hatırlarım.
 Tabi şimdi büyük bir olasılıkla çoktan el değiştirmiş olduğunu düşünüyorum. takip ettiğim kadarıylabakınız

Polonezköy ile ilgili yazabileceğim başka bir konu ise her yıl burada gerçekleştirilen   geleneksel olarak kutlana kiraz festivalidir.bakınız
 Polonezköy Kiraz Festivali, aynı zamanda Türkiye ile Polonya arasındaki bağları kuvvetlendiren kültürel bir aktivitedir. Bakan ve üst düzey bürokratların da katılımıyla açılışı yapılan Polonezköy Kiraz Festivali süresince Polonya'dan gelen folklor ekiplerinin gösterileri, çeşitli kültürel aktiviteler, sergiler, konserler ve köy kilisesinin bahçesinde resitaller düzenlenmektedir.

Veda
Gitmemiş olanlarınız için eminim en yakın zamanda buraya kaçar ve bir günü kendinize ayırırsınız.
Ruhunuzun dingin  seçiciliğinde kendinizi  doğa sevgisine, dertlerden uzaklaşmaya, orada ki yeni ve güler yüzlü kişilerle tanışmaya, benim gibi uzun saatler hamakta oturup kuşların sesini dinlemeye, hayatı, ve gökyüzünü belki de yerde yürüyen karıncanın yuvasını nasıl yaptığına kafa yorarak, şahaneler şahanesi bir gün geçirirsiniz.
Diğer detaylara girmiyorum, zaten sağlıklıysanız, sevdikleriniz yanınızda  ve birazda tasavvuf içinize ufaktan işlemeye başlamışsa, gerisi teferruattır diye düşünüyorum.

Sevgimle kalın, aşkla, doğayla kalın.

Polina Konaklama
Adres: Polonez Mahallesi, Polonezköy Tabiat Parkı, 75. Yıl Cad 26/A Polonez Köyü/Beykoz/İstanbul